Bidvest DeliXL

Bidvest DeliXl

Opdrachtgever

Bidvest DeliXL

Opleidingsvraag

Binnen Bidvest Deli XL is duurzame inzetbaar van de medewerkers binnen de gehele organisatie een belangrijk onderwerp.

Op de customer service afdeling wilde Deli XL de kwaliteit van de medewerkers graag laten aansluiten bij het snel veranderende vakgebied. Zonder dat medewerkers naar school hoeven. Daarbij vonden zij de reguliere opleiding passend bij de functie van deze medewerkers te mager. Verder vonden zij het belangrijk dat de organisatieprocessen binnen Deli XL als rode draad door de gehele opleiding zou lopen.

Oplossing

Om een opleiding aan te bieden passend bij de functie is ervoor gekozen om de opleiding MBO-3 Contactcenter Medewerker geheel op maat te ontwikkelen. Hiervoor is gedetailleerd naar functie van de medewerkers gekeken. Het uitgangspunt hierbij was niet zozeer de huidige functieomschrijving, maar vooral de functie waar de medewerkers door middel van de opleiding naar toe zouden kunnen groeien. Door organisatieprocessen op de voorgrond te krijgen, zijn medewerkers beter in staat om hun eigen werkzaamheden uit te voeren en zelfstandig beslissingen te nemen.

Er is bij de ontwikkeling van de opleiding dus veel aandacht besteed aan maatwerk. Om dit goed te kunnen doen, is de inhoud van de opleiding afgestemd in werkgroepen met medewerkers van verschillende afdelingen binnen de organisatie. In deze werkgroepen kwamen de onderwerpen naar voren die belangrijk zijn voor Deli XL, maar onvoldoende belicht worden in de reguliere opleiding. Voorbeelden hiervan zijn schriftelijke communicatie en omgang met social media volgens de richtlijnen van de organisatie.

Logistieke medewerkers in de distributiecentra in het hele land worden ook BBL-opleidingen via Spring Instituut aangeboden. Ieder moment van het jaar kunnen starten en geen klassen hoeven vormen, dat ziet Deli XL als grote voordelen!

  • De opleiding heeft ertoe bijgedragen dat Bidvest Deli XL haar leidende klantgerichte online positie verder heeft kunnen uitbouwen. Duurzaamheid, en specifiek duurzame inzetbaarheid van medewerkers, vormt een essentieel onderdeel van de missie van Bidvest Deli XL. Het MBO-3 diploma draagt zonder twijfel bij in de inzetbaarheid van de medewerker. Ondanks de stress die het volgen van de opleiding van tijd tot tijd met zich meebrengt, stralen de medewerkers, en niet te vergeten hun leidinggevenden en managers, vooral trots uit.

    Maarten van Riessen
    Maarten van Riessen Manager Customer Service, Bidvest DeliXL

Advies

Wilt u een oriƫnterend gesprek over de mogelijkheden van maatwerkopleidingen of een online leerplein binnen uw organisatie? Neem dan contact met ons op!

Advies