Cursus Retail Hospitality

Hospitality in de retail, ofwel gastvrijheid in de winkel. Of het nou een fysieke of online winkel is, voor klanten is het belangrijk dat ze zich welkom voelen. Wanneer klanten zich welkom voelen, zullen ze sneller een product kopen. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten zich welkom voelen? 

We leven in een snel veranderende wereld waarin bijvoorbeeld online shopping steeds belangrijke er is geworden. Daarmee verandert ook de klantbehoefte. Tijdens de cursus Retail hospitality leren deelnemers alles over hoe je zorgt voor hospitality in de retail. Dit doen ze in onze online leeromgeving, waar en wanneer hen dit uitkomt. Hierdoor kunnen deelnemers gemakkelijk een cursus volgen in hun eigen tijd en tempo. 

Prijs: 1000,- (Gratis met STAP-budget)
* Maatwerk in overleg mogelijk

Voor wie?

De cursus Retail hospitality is geschikt voor mensen die zich graag verder willen ontwikkelen in de retail. Het is geschikt voor mensen die gemotiveerd zijn om hun best te doen voor de klant. Wat is er nou leuker dan tevreden klanten? Daarnaast zijn klanten veeleisender dan ooit, dus door het volgen van de cursus versterkt de deelnemer de positie van het bedrijf, maar ook zijn of haar positie op de arbeidsmarkt. 

Deelnemers die de cursus bij Spring Instituut volgen, leren grotendeels in de praktijk. Ze volgen de cursus in hun eigen tijd via een online leeromgeving en passen wat ze hebben geleerd direct toe op de werkvloer.

Waarom?

Tegenwoordig kun je alles online bestellen, dus als klanten naar een fysieke winkel gaan, verwachten ze een toegevoegde waarde. Klanten stellen daarom steeds hogere eisen aan medewerkers. Ze verwachten een persoonlijke benadering, deskundigheid, service en een goede sfeer. Maar hospitality is ook belangrijk in een online winkel. De concurrentie is namelijk enorm. Hoe kun je de beste service aanbieden? Door het volgen van de cursus Retail hospitality kan de deelnemer nog beter inspelen op de behoeften van de klant. Zo zijn klanten tevreden en zullen ze sneller terugkomen. Op deze manier kan de deelnemer de positie van het bedrijf versterken ten opzichte van concurrenten.  

Wat komt er aan bod?

In de cursus Retail hospitality in de retail gaan we in op de klantreis, het retailconcept en het afhandelen van verkopen. Bij ieder onderwerp worden bijbehorende onderwerpen verder uitgediept. Zo wordt bij de klantreis besproken hoe je kantgericht werkt en hoe je achter de klantbehoefte komt. Je gaat aan de slag met: 

  • klantgericht werken 
  • de klantbehoefte onderzoeken 
  • sfeer creëren 
  • communicatie 
  • het afhandelen van retouren 
  • het afhandelen van de verkoop 

Hoe werkt het?

Bij Spring Instituut is het mogelijk om flexibel en online te leren. Dit betekent dat deelnemers van de cursus retail hospitality deze kunnen volgen in hun eigen tempo, waar en wanneer hen dit uitkomt. Hierdoor is het volgen van de cursus makkelijk te combineren met het werk- en privéleven.  

De cursus bestaat uit expertlessen waarin de theorie wordt besproken en er experts aan het woord zijn, bijpassende deelopdrachten, praktijkvragen en een eindopdracht. Wanneer de cursus is afgerond, ontvangt de deelnemer een certificaat. 

Deelnemers krijgen begeleiding van een persoonlijke studiecoach die gedurende de hele cursus het aanspreekpunt zal zijn bij eventuele problemen. Daarnaast krijgen de deelnemers wanneer nodig op werkdagen directe ondersteuning van Student Support via de telefoon of live chat. 

 

Stap budget

Op al onze beroepsgerichte cursussen is het STAP-budget van toepassing. Dit is een nieuwe subsidie waarbij deelnemers tot 1000 euro per jaar aan kunnen vragen voor hun persoonlijke ontwikkeling. Dit is van toepassing op opleidingen, trainingen en cursussen. Kijk hier voor meer informatie en de voorwaarden.

Beroepsgerichte cursussen

Volg onze beroepsgerichte cursussen nu extra voordelig met het STAP-budget.

Advies nodig? Wij zijn er voor je

Vragen over een opleiding of ons aanbod? Neem gerust contact op voor meer informatie.