Medewerker facilitaire dienstverlening mbo-2

Bedrijven zijn erg afhankelijk van de kwaliteit van hun facilitaire dienstverlening, en wanneer een bedrijf verandert gaat de facilitaire dienstverlening hierin mee. Het is daarom belangrijk dat bedrijven facilitaire medewerkers vinden met de juiste ervaringen en vaardigheden. Dit kan erg moeilijk zijn in de huidige krappe arbeidsmarkt.

Tijdens de opleiding facilitair medewerker mbo-2 leer je alle kennis en vaardigheden die je nodig hebt om optimaal te werken als medewerker in de facilitaire dienstverlening.

Niveau: mbo-2
Duur: 1 jaar
Startmoment: maandelijks starten
Prijs: 3750 per jaar* 

Op dit moment is het niet mogelijk om je aan te melden voor bbl opleiding i.v.m. ontwikkelen. 

Wat komt er aan bod?

In de opleiding Medewerker facilitaire dienstverlening mbo-2 krijgt de student alle kennis en vaardigheden aangeboden die nodig zijn om als facilitair medewerker te kunnen werken in de facilitaire dienstverlening. De student gaat onder andere aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • werkzaamheden voorbereiden en afstemmen
  • ruimtes gebruiksklaar maken
  • optreden als aanspreekpunt
  • uitvoeren van administratieve werkzaamheden
  • assisteren bij voorraadbeheer
  • bijdragen aan veilige situaties
  • uitvoeren van onderhoud- en herstelwerkzaamheden
  • werkzaamheden uitvoeren gericht op voeding
  • evalueren van de werkzaamheden
  • assisteren bij het beheren van gebouwen
  • logistieke werkzaamheden uitvoeren
  • cateringwerkzaamheden uitvoeren

Lesplan

De opleiding tot medewerker facilitaire dienstverlening bestaat uit vier periodes. In deze periodes leert de student alles wat nodig is om als medewerker facilitaire dienstverlening aan de slag te kunnen gaan.

Tijdens de opleiding volgt de student naast de inhoudelijke kerntaken enkele verplichte onderdelen:

  • 2 keuzedelen
  • rekenen niveau 2
  • Nederlands 2F
  • Loopbaan & burgerschap

Hoe werkt het?

De opleidingen bij Spring Instituut kunnen flexibel en in eigen tempo worden gevolgd. Dit faciliteren we door studenten persoonlijk te begeleiden via een individuele studiecoach en een praktijkopleider vanuit het leerbedrijf.

Iedere periode start met een praktijkscan. Samen met de praktijkopleider bepaalt de student welke vaardigheden hij of zij al beheerst van die periode en welke vaardigheden nog moeten worden geoefend in de praktijk.

Gedurende iedere periode gaat de student aan de slag met het verschillende werkvormen in de leeromgeving. Denk hierbij aan het lezen van theorie, het maken van oefenvragen, het doornemen van online lessen en het maken van praktijkvragen. De student sluit de periode af met het maken van de praktijkafsluiting. Hierdoor is de groei die de student heeft gemaakt goed zichtbaar.

Diploma

De student ontvangt een erkend mbo-diploma nadat hij of zij de opleiding volledig heeft afgerond.

Voor wie?

De opleiding medewerker facilitaire dienstverlening mbo-2 is geschikt voor mensen die graag contact onderhouden met verschillende partijen en willen meewerken aan facilitaire processen binnen het bedrijf.

Tijdens de opleiding leert de student over zaken, zoals het uitvoeren van catering werkzaamheden en het beheren van gebouwen en apparatuur. Dit maakt de opleiding ideaal voor mensen die een goede start willen maken in hun carrière binnen de facilitaire dienstverlening, als voor mensen die hier al een tijdje werkzaam in zijn en hun kennis en vaardigheden op de werkvloer en in de arbeidsmarkt willen verbeteren.

Bij Spring Instituut volgt de student de opleiding grotendeels in de praktijk. De student volgt de opleiding in de eigen tijd via een online leeromgeving en past de opgedane kennis direct toe in de praktijk.

Subsidiemogelijkheden

Het is mogelijk om maximaal € 2700 subsidie* per jaar te ontvangen. De subsidieregeling praktijkleren is een tegemoetkoming voor de kosten die u maakt voor de begeleiding van een student.

Verder kunt u eenmalig € 1000 STAP-budget* ontvangen wanneer de student zich aanmeldt bij UWV.

*Neem contact met ons op om te vragen naar de voorwaarden.

Heb je vragen?

Je kunt ons op werkdagen bellen van 08.00 uur tot 17.00 uur. Je kunt ook een bericht sturen via WhatsApp, van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Advies nodig? Wij zijn er voor je

Vragen over een opleiding of ons aanbod? Neem gerust contact op voor meer informatie.